פילאטיס מגוון

 

לפרק מתחים, לחזק מרץ ולחטב רגשות, אה כן, וגם לשלוט, למצק ולהאריך את כל פלגי הגוף והשרירים מקצה הראש ועד הבהונות. נשמע חלומי? תכירי את ההתמכרות הבאה שלך: פילאטיס. טכניקת האימון שהגיעה לעולם הודות לג'וזף פילאטיס וכבשה מיליוני מתאמנים בשל התוצאות הבולטות לגוף ולנפש. הנה כל היתרונות.

 

השיטה של כ-ו-ל-ם

לא צריך ניסיון קודם!אימון פילאטיס מיועד לכל אחד ואחת, בכל גיל, כולל נערות, נשים בהיריון ולסובלות מבריחת סידן, אוסטאופורוזיס, כאבי גב או ברכיים ופגיעות ספורט שמחפשות שיקום יעיל לטווח ארוך. גם אם האימון נערך עם 'פילאטיסיות' מתקדמות, אפשר להתאים את הרמה באופן אישי תוך כדי השיעור לפי יכולת וקצב. בין אם מדובר בפילאטיס רצפה או מכשירים, תחושה לא נוחה בתרגיל אינה בעיה מאחר ולכל אימון על שריר ישנם תרגילים חלופיים. 

 

לחזק, להצר, להאריך 

בניגוד לאימון בחדר כושר שמפמפם ומנפח את השריר, הפילאטיס מתמקד בחיזוק השרירים ושואף להאריך אותם כמה שניתן במטרה להקנות לגוף קווי מתאר מחוטבים, מעודנים וארוכים. אימון פילאטיס כולל את כל מעטפת השרירים של הגוף – גם החיצונית שנראית לעין בים או בג'ינס, וגם את המעטפת הפנימית הנמצאת בסמוך לעמוד השדרה ותורמת ליציבות נכונה בזמן ישיבה, להליכה זקופה, לגמישות והרחבת טווח התנועה. 

 

ללמוד לנשום נכון

תוך כדי חיזוק ומיצוק השרירים, בפילאטיס לומדים גם לנשום נכון. הנשימה היא חלק בלתי נפרד מהאימון וכאשר הנשימה מתבצעת בצורה יעילה ובאופן שוטף, האימון הפיזי הופך לקל יותר, גם בדרגות קושי גבוהות. הנשימה משפרת את השליטה ותורמת לאיזון הגוף, כך שגם אחרי שיעור פילאטיס, את עלולה למצוא עצמך נושמת להנתאך במהלך היום כדי להירגע. 

 

לפנק את הגוף והנפש

פילאטיס הוא אימון קסום למיזוג הרמוני בין גוף לנפש. למרות שהמטרה הראשונית של המתאמנות היא לחטב ולמצק את הגוף, תוך שיעורים בודדים בלבד התוצאות באות לידי ביטוי גם בהרגשה הנפשית והרגשית. המתח מתפוגג, הריכוז מתחדד, הקוארדינציה משתפרת, הערנות מתגברת והאנרגיה להמשיך את היום מתפרצת בחיוך שממשיך גם בעבודה ובבית. 

 

אם את סרבנית ספורט ידועה, אין ספק שתתחילי לשנות את התפיסה לחיים עם שיעור פילאטיס בשייפ ליין. אימון פילאטיס מיוחד לנשים בדרגות קושי שונות המתמקד בבטן, גב תחתון, ישבן, ידיים, ירכיים ומותניים, לעיצוב בריא עם תוצאות שבאמת רואים. 

 

למידע נוסף: